× ZAMKNIJ

STWÓRZ SWÓJ PROFIL KLIENTA

ZAREJESTRUJ SIĘ, ABY DODAĆ OPINIĘ

DOŁĄCZ DO ZAUFANEJ
SPOŁECZNOŚCI LOGOSTOUROWICZÓW!

Pragniemy, aby opinie wyświetlane na naszej stronie były wiarygodne. Załóż konto i dołącz do społeczności LogosTourowiczów.

Poza imieniem nie upubliczniamy żadnych Twoich danych osobowych w naszym serwisie.


  lub  


Stwórz profil przy użyciu adresu e-mail
Stwórz profil przez Facebooka

  lub  



Administratorem danych jest Biuro Turystyki ZNP LogosTour Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Wybrzeże Kościuszkowskie 31/33, 00-379 Warszawa, adres e-mail: biuro@logostour.pl. Kontakt do inspektora ochrony danych – e-mail: iod@logostour.pl. Dane osobowe będą przetwarzane w celach związanych z utworzeniem konta w serwisie www.logostour (usługa świadczona drogą elektroniczną) na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej jako RODO) oraz otrzymywania newslettera – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Dane osobowe dla pierwszego z celów będą przetwarzane do czasu rozwiązania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, natomiast dla drugiego celu – do czasu wycofania zgody. Dane osobowe mogą być ujawnione pracownikom lub współpracownikom administratora danych, jak też podmiotom udzielającym wsparcia temu administratorowi na zasadzie zleconych usług i zgodnie z zawartymi umowami powierzenia. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych dla celów marketingu bezpośredniego. W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest zgoda, ma Pani/Pan prawo wycofania zgody. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. W zakresie, w jakim Pani/Pana dane są przetwarzane w celu zawarcia i wykonywania umowy lub przetwarzane na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu także prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Pani/Pana danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego. Może Pani/Pan przesłać te dane innemu administratorowi danych. Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
POTWIERDŹ SWOJEGO MAILA
Dziękujemy za rejestrację. Aby kontynuować potwierdź wiadomość, którą wysłaliśmy na Twoją skrzynkę mailową:
example@gmail.com

Nie otrzymałeś wiadomości? Sprawdź skrzynkę SPAM.

WSPOMNIENIA ZAMKNIĘTE
W ZDJĘCIACH

NIEZWYKŁE MIEJSCA,
I WSPANIAŁE WAKACJE

DOŁĄCZ DO ELITARNEJ
GRUPY PASJONATÓW
PODRÓŻY

5 FAKTÓW O KULTURZE KOREI POŁUDNIOWEJ

×
27-04-2018
Podróż do Korei Południowej to wspaniałe przeżycie. Ten niewielki kraj ma bardzo wiele do zaoferowania – od bogatej kultury, fascynującej historii, przez cenioną na całym świecie kuchnię, aż po zachwycającą przyrodę. Aby podczas wizyty w Korei Południowej lepiej poznać i zrozumieć kulturę tego kraju, warto pamiętać o kilku rzeczach:


1)    Uważaj na czwórkę
W wielu zachodnich krajach, za pechową uważa się liczbę 13. Tymczasem na Dalekim Wschodzie, także w Korei Południowej, jak ognia unika się czwórki – Koreańczycy raczej nie skreślą jej na kuponie loterii, ani nie podarują komuś w prezencie zestawu czterech filiżanek. Tetrafobia – tak fachowo nazywa się unikanie liczby cztery. W języku koreańskim, słowo „cztery” przypomina w wymowie słowa „umrzeć” i „zmarł”. Czwartego piętra nie znajdziemy z tego powodu na przykład w szpitalach. Czasami, aby uniknąć pecha, zamiast liczbą 4, czwarte piętro oznacza się literą F. Nieruchomości, które mają czwórkę w adresie, tracą na wartości.

2)    Nie tylko to, co w środku
Koreańczycy ogromną wagę przywiązują do dbania o wygląd. Od kilku lat koreańskie marki kosmetyczne i stosowana przez Koreanki metoda pielęgnacji, na którą składa się aż 10 kroków, zawojowały kraje zachodu. W Korei Południowej mężczyźni kupują średnio więcej kosmetyków niż gdziekolwiek indziej na świecie – drugie miejsce na podium zajmują Duńczycy, którzy kupują ich aż cztery razy mniej. Oprócz ogromnego rynku kosmetycznego, prężnie działają też kliniki chirurgii plastycznej. W Korei wykonuje się także najwięcej operacji plastycznych per capita. Koreańczycy chętnie wykorzystują jednak również mniej inwazyjne metody dbania o swój wygląd i dobre samopoczucie. JJimjilbang to publiczne łaźnie, których nie brakuje w koreańskich miastach. Większość z nich jest otwarta 24 godziny na dobę. Chętnie udają się do nich całe rodziny, a pracownikom, którzy mieszkają poza miastem i z jakiegoś powodu nie chcą danego dnia tracić czasu na powrót do domu, zdarza się w nich nocować. Łaźnie to także miejsce spotkań towarzyskich, dlatego często seans saunowania może przeciągnąć się w czasie – wtedy warto się posilić. Popularną przekąską są jajka na twardo, gotowane w najgorętszej saunie.

3)    W rytmie k-popu
W 2012 stacje radiowe na całym świecie opanował utwór Gangam Style koreańskiego gwiazdora pop – Psy. Klip do piosenki w serwisie Youtube obejrzały ponad 3 miliardy osób. Psy to jednak nie jedyna międzynarodowa sensacja muzyczna, która narodziła się w Korei Południowej. Koreańskiego popu (k-popu) słucha się w USA, Australii, Egipcie, Iranie – i w wielu innych zakątkach świata. Do najpopularniejszych k-popowych grup należą obecnie BTS, Wanna One i EXO. Fani koreańskiej muzyki, oraz ci, którzy chcą bliżej przyjrzeć się temu fenomenowi, znajdą w Seulu kilka miejsc poświęconych k-popowi. Można w nich obejrzeć wirtualny występ swoich idoli, zrobić sobie zdjęcie z ich figurami woskowymi i kupić płyty oraz gadżety z nimi związane.

4)    Kimchi
Kimchi to bez wątpienia ulubiony przysmak mieszkańców Korei Południowej. Jest to pikantny, kiszony dodatek, który zazwyczaj przygotowuje się z kapusty z dodatkiem soli, pasty z papryczek chili, czosnku, imbiru, czerwonej papryki, cukru i sosu rybnego. Ten przysmak można spotkać w kuchni każdego rejonu Korei – najczęściej w jego lokalnej odsłonie. Z czym najlepiej jeść kimchi? Można potraktować je jako oddzielne danie, ale świetnie sprawdzi się jako dodatek do niemal każdej koreańskiej potrawy, na przykład kimbapu, naleśników, szalotki czy smażonego ryżu. Każdego roku Koreańczycy zjadają aż 1,5 miliarda ton kimchi, a przepisy są przekazywane w rodzinach z pokolenia na pokolenie. Oprócz doznań smakowych, jedzenie kimchi świetnie wpływa także na zdrowie – może pomóc zrzucić zbędne kilogramy, wpływa pozytywnie na zdrowie skóry i układu pokarmowego.

5)    Ulubiony sport
Najpopularniejszym sportem w Korei Południowej jest taekwondo – sztuka walki, która powstała w tym kraju w latach 90., a jej korzenie sięgają starożytności. Początkowo wykorzystywana była do celów militarnych. Dziś taekwondo jest uprawiane w wielu miejscach na świecie, a od 2002 roku jest dyscypliną olimpijską.

Sprawdź nasze propozycje wyjazdów do Korei
BIURO NAGRADZANE
Złota Statuetka – Lider Polskiego Biznesu
Kryształowy Globus – nagroda Fair Play polskiej turystyki
Gazela Biznesu
Róża Kolumba
Lider Polskiej Turystyki
Ambasador Polskiej Gospodarki
Laur Klienta – Podróże dla Koneserów